6 نکته برای داشتن یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موثر

آموزش

اینفلوئنسر مارکتینگ خلاء اعتماد مردم به تبلیغات سنتی را پر کرده‌ است. اغلب افراد، تبلیغات برندها را باور نمی‌کنند در حالی که توصیه یک فرد عادی را راحت‌تر می‌پذیرند. اینفلوئنسر مارکتینگ، کلیدی راهگشا برای فراهم ساختن یک رابطه صمیمانه بین برند و مشتری است. از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ (بازاریابی تاثیرگذار) می‌توانید ارزش‌های کسب‌وکارتان را به مخاطبان خود بشناسانید. سوال اساسی این است که کسب‌وکارهای موفق در زمینه همکاری با اینفلوئنسرها چه نکاتی را رعایت می‌کنند که شاهد کمپین‌های موثر آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی هستیم؟

همکاری با میکرو اینفلوئنسرها

همکاری با اینفلوئنسرها نتیجه مشابه و در بعضی موارد بهتری از سلبریتی‌ها به همراه دارد، تنها سرمایه‌گذاری بر روی نام‌های بزرگ و مشهور اشتباه است. به ویژه میکرو اینفلوئنسرها به دلیل تعامل عمیق‌تر و بیشتر با فالوورهایشان، اینگیجمنت بالاتر در نتیجه تبلیغات موثرتری خواهند داشت.

ارتباط ماندگار با اینفلوئنسرهای موثر

تمام اینفلوئنسرها باعث رساندن شما به اهداف بازاریابی‌تان نمی‌شوند، ارتباط‌تان را با اینفلوئنسرهایی که همکاری موفقیت‌آمیز با آن‌ها داشته‌اید، حفظ کنید. در حال حاضر شرکت‌ها تعداد زیادی میکرو اینفلوئنسر را برای همکاری انتخاب می‌کنند تا بتوانند بهترین‌ها را شناسایی کنند تا همکاری بلندمدت‌شان را با آن‌ها ادامه دهند. ارتباطتان را با افرادی که کمپین‌ اثربخش داشته‌اید پس از اتمام کمپین، قطع نکنید. آن‌ها در آینده نیز می‌توانند بدرخشند.

چشم‌اندازی فراتر از اینستاگرام

به گفته InfluencerMarketingHub در سال 2019 بهترین پلتفرم برای اینفلوئنسر مارکتینگ ابنستاگرام است. اما این نکته نباید باعث شود ظرفیت سایر شبکه‌های اجتماعی را نادیده بگیرید. شبکه‌هایی که باعث ارتباطی عمیق‌تر با مخاطب مورد نظرتان می‌شوند را کشف کنید و با افراد تاثیرگذار این شبکه‌ها همکاری کنید. برای مثال لینکدین برای تبلیغ و معرفی یک کسب‌وکار B2B که مخاطب آن کسب‌وکارهای دیگر هستند گزینه بهتری از اینستاگرام است.

اینفلوئنسر مارکتینگ در توییتر و لینکدین

ارزیابی و تحلیل دقیق کمپین

برای ارزیابی میزان موفقیت و شکست یک کمپین باید هدف خود را از اجرای آن مشخص کنید. شاخص‌های ارزیابی نیز باید متناسب با هدف باشد. برای مثال اگر هدف افزایش آگاهی از برند است باید به مواردی مثل Impression توجه کنید. همچنین بهتر است هدف خود را بر اساس جایگاهی که کسب‌وکار قرار گرفته تعیین کنید. شرکتی که به تازگی کار خود را آغاز کرده و در بین مردم شناخته نشده، افزایش فروش هدف مناسبی برای آن نیست. بنابراین اگر به هدف خود نرسد چندان دور از ذهن نیست.

اعتماد به خلاقیت اینفلوئنسرها

بعضی از بازاریاب‌ها و کسب‌وکارها مایل نیستند فرد دیگری با محتوای شخصی‌، از طرف نام تجاری آن‌ها با مشتریان‌شان صحبت کند. در نتیجه اغلب نسبت به محتوای خلاقانه اینفلوئنسرها مردد هستند، در حالی که علت اینکه مردم اینفلوئنسرها را دنبال می‌کنند محتوای آن‌ها است. به اینفلوئنسرها اجازه دهید آن‌ها صدای برندتان باشند. خطوط قرمز و چارچوب کسب‌وکارتان را مشخص کنید اما جزئیات کار را به آن‌ها بسپارید. اغلب مردم دوست دارند که معرفی یک محصول یا خدمت را از زبان یک اینفلوئنسر بشنوند نه تبلیغی که از سوی خود کسب‌وکار صورت گرفته است.

تقویت کمپین با مشارکت در توزیع محتوا

پس از تولید محتوا توسط اینفلوئنسر آن را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید، از آن‌ها به خاطر همکاری‌شان تشکر کنید و برای پست آن‌ها کامنت بگذارید. البته در نظر داشته باشید که هر محتوایی ظرفیت شبکه اجتماعی مختص خود را دارد. به عنوان مثال شاید یک ویدیو در اینستاگرام مناسب لینکدین نباشد، بنابراین از محتوای اسپم بپرهیزید.

صرف اجرای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ موفقیت به همراه نمی‌آورد بلکه با به کار بردن نکات ظریف و کلیدی در اجرا و مدیریت کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توان به اهداف بازاریابی رسید. پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ به دلیل داشتن تخصص و تجربه اجرای کمپین‌های متعدد، اثربخشی کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ را افزایش می‌دهند.

منبع

Entrepreneur.com

برچسب ها

به اشتراک بگذارید