اکانت کریتور اینستاگرام چیست و مناسب چه کسانی است؟

آموزش

اینستاگرام شامل دو حساب کاربری شخصی (Personal) و تجاری (Business) است. حساب کاربری تجاری به دلیل امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد مورد استفاده کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها (افراد تاثیرگذار) قرار می‌گیرد. به تازگی اینستاگرام از حساب کاربری جدیدی با نام کریتور (Creator) رونمایی کرده است که در ادامه توضیحات کاملی درباره‌ی این نوع حساب کاربری خواهیم داد:

اکانت کریتور (Creator Account) اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام برای گروهی از کاربرانش که اینفلوئنسرها هستند اکانت متمایزی طراحی کرده است. تا پیش از این اینفلوئنسرها، از اکانت‌های بیزنس استفاده می‌کردند. اینستاگرام دریافته است که اکانت بیزنس کارآمد و مناسب برای اینفلوئنسرها نیست. به اعتقاد اینستاگرام، نیازهای این گروه متفاوت از نیازهای کسب‌وکارها است. این موضوع نشان‌دهنده‌ی 2 نکته است:

اینستاگرام بیشتر از گذشته نسبت به اینفلوئنسرها توجه نشان می‌دهد

87% اینفلوئنسرها عنوان کرده‌اند که اینستاگرام پلتفرم اصلی آن‌ها است. در همین راستا اینستاگرام به نقش مهم اینفلوئنسرها در اپلیکیشن خود پی برده و قصد دارد برای جلب رضایت آن‌ها خدمات بیشتری به این گروه ارائه کند. اینستاگرام دریافته است که اینفلوئنسرها بخش مهمی از جامعه کاربرانش را تشکیل می‌دهند بنابراین قصد دارد بیشتر از گذشته بر روی نیاز این گروه تمرکز کند.

اینستاگرام قصد دارد اینفلوئنسرها را از کسب‌وکارها متمایز کند

اینفلوئنسرها با هدفی متفاوت از کسب‌وکارها از اینستاگرام استفاده می‌کنند. بنابراین اکانت کریتور با قابلیت‌ها و ابزارهایی مخصوص اینفلوئنسرها، مخصوص آن‌ها تهیه شده است. اینستاگرام به این نتیجه رسیده است که وقتی صحبت از مدیریت شبکه‌های اجتماعی در میان است نیاز کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها متفاوت خواهد بود. بنابراین اکانت کریتور برای آن‌ها طراحی شده است. زمانی که اکانتتان را به اکانت کریتور تغییر می‌دهید، اپلیکیشن پیام می‌دهد که این اکانت برای سلبریتی‌ها، تولیدکنندگان محتوا، هنرمندان و اینفلوئنسرها بهترین انتخاب است.

اکانت کریتور اینستاگرام (creator account)

اکانت کریتور اینستاگرام چه ویژگی‌هایی دارد و تفاوت آن با اکانت بیزنس چیست؟

اینستاگرام اظهار کرده اکانت کریتور امکاناتی در اختیار اینفلوئنسرها قرار می‌دهد تا فعالیت آن‌ها موثرتر و کارآمدتر شود. در ادامه به ویژگی‌های اکانت کریتور اشاره می‌کنیم:

اطلاعات آماری: گزارش روزانه فالو و آنفالو 

اکانت بیزنس و کریتور هر دو اطلاعات آماری در خصوص Reach و engagement  ارائه می‌کنند؛ اما اکانت کریتور اطلاعات دقیق‌تری در زمینه تغییر  میزان فالوور در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در مقایسه با اکانت بیزنس که میزان رشد فالوور را به صورت هفتگی به شما می‌دهد، اکانت کریتور به صورت روزانه گزارش ارائه می‌کند. در نتیجه به آسانی می‌توانید دریابید کدام محتوا منجر به افزایش یا کاهش فالوور شده است. بنابراین تحلیل عملکرد برای اینفلوئنسرها راحت‌تر می‌شود و می‌توانند محتوایشان را بهبود بخشند. سایر موارد مانند اطلاعات جمعیت‌شناختی فالوورها مشابه با اکانت بیزنس است.

اطلاعات آماری در اکانت کریتور اینستاگرام

پیام‌های دایرکت: امکان دسته‌بندی پیام‌ها

برای مدیریت بهتر پیام‌ها کاربران امکان دسته‌بندی دایرکت‌ها را دارند. آن‌ها می‌توانند پیام برندهایی که با آن‌ها همکاری می‌کنند، پیام‌های اسپم، دوستان و … را از یکدیگر جدا کنند. این قابلیت برای اینفلوئنسرها بسیار سودمند است. به آن‌ها کمک می‌کند تا پیام‌ها را اولویت‌بندی کنند. در حال حاضر به دلیل پیام‌های زیاد اینفلوئنسرها توانایی پاسخگویی کمتری دارند. در بعضی موارد پیام‌های مهم از قلم می‌افتد. بر اساس این که اینفلوئنسر پیامی که کسب‌وکارها در دایرکت می‌دهد را در کدام بخش قرار دهند؛ این قابلیت می‌تواند به ضرر یا سود کسب‌وکارها باشد.

پیام‌ها در دو گروه «عمومی» و «اصلی» قابل تفکیک است. تفاوت این دو دسته در این است که پیام‌هایی که در گروه «عمومی» قرار بگیرند، نوتیفیکشنی برای کاربر ارسال نمی‌کنند بنابراین ممکن است متوجه دریافت پیامی هم نشود. دسته «اصلی» برخلاف «عمومی» کاربر را با ارسال نوتیفکیشن از وجود پیام مطلع می‌کند. بخش «درخواست» نیز مانند اکانت بیزنس است. پیام‌ افرادی که کاربر آن‌ها را فالو نمی‌کند و تا کنون با آن‌ها تعاملی نداشته است به بخش «درخواست» در دایرکت فرستاده می‌شوند.

پیام دایرکت در اکانت کریتور اینستاگرام

اطلاعات تماس:  امکان حذف اطلاعات تماس

اطلاعات تماس دیگر به نام‌هایی مانند ایمیل، سایت و آدرس محدود نیستند. کاربران می‌توانند اطلاعات تماس خود را شخصی‌سازی کنند یا حتی از نمایش این موارد خودداری کنند. با کمک این گزینه ارتباط گرفتن می‌تواند آسان یا سخت‌تر شود. چنان‌چه به اطلاعات تماس به صورت مشخص اشاره شود، کسب‌وکارها راحت‌تر با اینفلوئنسر ارتباط برقرار می‎کنند؛ اما در صورتی که اینفلوئنسر تصمیم بگیرد این بخش را از بیو حذف کند تماس با او به مراتب سخت‌تر خواهد شد.

ویژگی های اکانت کریتور اینستاگرام ( creator account)

عنوان صفحه: دسته‌بندی دقیق‌تر مطابق با حوزه کار اینفلوئنسر

دسته‌بندی در اکانت کریتور با بیزنس متفاوت است. کاربرمی‌تواند از لیست جدید، دسته‌بندی صفحه خود را مشخص کند. این لیست دسته‌بندی شامل موارد دقیق‌تری است و مناسب با حوزه‌های کاری اینفلوئنسرها طراحی شده‌اند. به عنوان مثال بازیگر، طراح، ویراستار، طراح مد و … که مختص اکانت کریتور است. بنابراین بر اساس Nicheتان می‌توانید عنوان دقیق‌تری انتخاب کنید.

تگ خرید: امکان خرید مستقیم

این گزینه همچنان مشابه اکانت‌های بیزنس است. اکانت کریتور با اضافه کردن تگ خرید به مخاطب کمک کند از طریق پستی که بارگذاری کرده، فالوورها با یک کلیک در کمترین زمان خرید کنند. با این گزینه خرید کردن برای فالوورها آسان‌تر خواهد بود.

آیا ارزش تغییر حساب کاربری را دارد؟

این سوال بسیار پرسیده می‌شود و جواب مشخصی برای آن وجود ندارد. زیرا اکانت کریتور در وضعیت نسخه بتا است و دسترسی محدودی وجود دارد. نکته آشکار این است که ترکیب اکانت کریتور با کریتور استدیو فیسبوک پتانسیل خوبی برای اینفلوئنسرها فراهم می‌کند تا کارآمدی فعالیت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی افزایش یابد. از دیدگاه یک اینفلوئنسر بسیاری از امکانات اکانت کریتور به آن‌ها اجازه می‌دهد تا رابطه‌شان با مخاطب هوشمندانه‌تر و اصیل‌تر باشد. اینفلوئنسرها آسان‌تر می‌توانند استراتژی‌شان را با ذائقه مخاطب سازگار سازند بدون آنکه به ابزارهای واسط (Thirdparty) نیازی داشته باشند.

اکانت کریتور اینستاگرام برای چه کسانی قابل استفاده است؟ 

در حال حاضر این نوع از پروفایل در حال تست است. برخی از کاربران ایرانی نیز در گروه تست قرار دارند. شاید در آینده اینستاگرام تصمیم بگیرد استفاده از اکانت کریتور را برای کاربرانی با میزان فالوور مشخصی فعال کند. همچنین احتمالا کاربران برای کسب این مورد نیاز باشد فرآیندی را طی کنند. به گونه‌ای که تنها حساب‌‌های مورد هدف اینستاگرام به این نوع اکانت دسترسی داشته باشند.

چگونه حساب کاربری اینستاگرام‌ را به اکانت کریتور تغییر دهیم؟ 

در ادامه مراحل تغییر حساب کاربری از اکانت تجاری (بیزنس) به اکانت کریتور را گام به گام توضیح می‌دهیم. در صورتی که حساب کاربری شما شخصی (Personal) است نیز تغییر حساب کاربری به اکانت کریتور مغایرتی با فرآیند زیر ندارد؛ تنها به خاطر داشته باشید چنان‌چه صفحه‌ی شما پرایوت است ابتدا باید آن را به حالت پابلیک تبدیل کرده و سپس مراحل زیر را طی کنید:

تغییر اکانت به حساب کریتور اینستاگرام

1.در پروفایل‌تان به قسمت تنظیمات (Settings) بروید.

2.بر روی گزینه حساب کاربری (Account) کلیک کنید.

3. در انتهای صفحه بر روی گزینه تغییر به حساب کاربری (Switch to creator account) کریتور کلیک کنید.

تغییر اکانت بیزنس به کریتور در اینستاگرام

4. در این بخش باید مشخص کنید در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید. با توجه به حوزه کاری خود، مناسب‌ترین عنوان را انتخاب کنید.

5. پس از انتخاب و تایید آن با ضربه زدن بر روی دکمه‌ی «بعدی» (Next) وارد مرحله‌ی آخر شوید.

6. در این قسمت می‌توانید برای نمایش یا عدم نمایش عنوان صفحه‌تان که در مرحله 4 انتخاب کردید و همچنین اطلاعات تماس‌تان در بخش بیو تصمیم بگیرید. پس از آن با فشردن دکمه‌ی Done حساب کاربری‌تان به کریتور تبدیل خواهد شد.

جمع‌بندی

اکانت کریتور اینستاگرام، قابلیت جدیدی که مخصوص اینفلوئنسرها طراحی شده است در مرحله تست قرار دارد. با توجه به اینکه نرخ به‌روزرسانی این اپلیکیشن زیاد است به احتمال زیاد در آینده شاهد تغییرات بیشتری خواهیم بود. نکته‌ای که روشن است با رونمایی از اکانت کریتور، اینستاگرام قصد دارد توجه بیشتری نسبت به اینفلوئنسرها و نیازهایشان نشان بدهد. این نکته نه تنها خبر خوبی برای اینفلوئنسرها است بلکه نشان می‌دهد کسب‌وکارها نیز باید در برنامه‌ی بازاریابی خود سهمی را به این شیوه از تبلیغات اختصاص دهند.

 

منبع

Hootsuite.com

Iconosquare.com

برچسب ها

به اشتراک بگذارید