حذف نمایش لایک در اینستاگرام چه تاثیری بر اینفلوئنسر مارکتینگ دارد؟

آموزش

اگر اخبار مربوط به شبکه‌های اجتماعی را دنبال می‌کنید، حتما شنیده‌اید که اینستاگرام اقدام به حذف نمایش لایک کاربران در کشورهای کانادا، استرالیا، نیوزلند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن و بزریل کرده است. با وجود اینکه حذف نمایش لایک در مرحله «آزمایش» قرار دارد، دنیای اینترنت به قبل و بعد از تاثیر این اقدام بر روی صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی تقسیم خواهد شد. در ابتدا این آزمایش بر روی یک گروه از کاربران کانادایی صورت گرفت. اینستاگرام، اعلام نکرده است که آزمایش اولیه‌ بر روی چند نفر خواهد بود، اما کشور کانادا به دلیل نرخ تعامل بالا با این پلتفرم اولین گزینه برای تست انتخاب شده است. پس از اعمال این تغییر، در هنگام مشاهده پست دیگران تعداد لایک‌ها نمایش داده نمی‌شود.

چرا اینستاگرام تصمیم به حذف نمایش لایک گرفت؟

به گفته اینستاگرام این کار با هدف از بین بردن فشارهای ناشی از افزایش لایک بیشتر برای کسب اعتبار اجتماعی صورت گرفته؛ زیرا میل به جمع‌آوری لایک و رقابت بین کاربران شبکه‌های اجتماعی منجر به بروز مشکلاتی در سلامت روان افراد شده است. همچنین اینستاگرام اشاره کرده است ظهور «صنعت اینگیجمنت فیک» که از طریق آن افراد با خرید لایک و کامنت، میزان اینگیجمنت‌شان (نرخ تعامل) را تحریف می‌کنند، عامل مهم دیگری برای اجرای این کار شده است. گذر زمان به ما نشان خواهد داد که تا چه میزان حذف نمایش لایک بر سلامت روان کاربران تاثیر خواهد داشت. علاوه‌ بر موارد گفته شده، این اقدام به عنوان آزمایشی جهت بررسی نرخ تعامل پست‌ها عمل می‌کند. پیش بینی می‌شود که پس از حذف نمایش لایک تعداد زیادی از پست‌ها لایک کمتری دریافت کنند زیرا محبوب ترین‌ پست‌ها مشخص نخواهد شد و کاربران مجبور نیستند برای همراهی با اکثر افراد جامعه، پستی را لایک کنند.

حذف نمایش لایک در اینستاگرام

 

حذف نمایش لایک چه پیامدی برای صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ خواهد داشت؟

این تغییر، لزوم استفاده از پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب اطمینان از اعتبار اینفلوئنسرها را بیش از پیش برجسته خواهد کرد. برای برندهایی که کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ را خودشان اجرا و مدیریت می‌کنند پس از حذف نمایش لایک؛ جمع‌آوری داده، ارزیابی اینفلوئنسرها و نتیجه کمپین سخت‌تر خواهد شد.

از دیدگاه بعضی اینفلوئنسرها، حذف لایک هیچ تأثیری در عملکرد روزانه‌­شان نخواهد داشت زیرا آن‌­ها همچنان به تولید محتوای با کیفیت و ایجاد روابط محکم با مخاطبان خود ادامه می­‌دهند و می‌توانند همچنان برای برندها ارزش‌آفرین باشند. این موضوع برای آن‌دسته از افرادی نگران‌کننده است که از کیفیت محتوا خود مطمئن نیستند یا از روش‌های غیر ارگانیک استفاده می‌کنند. در ادامه نظر افرادی که در صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ فعالیت می‌کنند را مرور می‌کنیم:

«دنیل لوئیس» مدیرعامل و بنیان‌گذار پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ Scrunch:

«شبکه‌­های اجتماعی این قدرت را دارند که هر زمان بخواهند قوانین بازی را تغییر دهند. ما تصمیم گرفته­‌ایم که در دنیای آن­‌ها بازی کنیم، بنابراین باید کسب‌وکار خود را با تغییراتی که اعمال می‌کنند تطبیق دهیم تا خدشه‌ای به برندمان وارد نگردد. این تغییر بر روی تمام برندهایی که اینفلوئنسر مارکتینگ را بصورت درون سازمانی اجرا می­‌کنند تأثیرگذار است و نیاز به ابزارهای تحلیلی قوی را برجسته می­‌سازد زیرا ابزارها به جمع‌آوری اطلاعات لازم برای ارزیابی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ کمک می‌کنند. امیدواریم این تغییر تاثیر مثبتی بر سلامت روان جامعه بگذارد زیرا نیاز به کسب اعتبار از طریق لایک مشکلاتی را در این زمینه سبب شده است. همچنین یکی از پیامدهای مثبت دیگر حذف نمایش لایک برچیده شدن صنعت اینگیجمنت فیک است.»

«کیتی استیونز» اینفلوئنسر و بنیان‌گذار Minding.her.business و Visualbeautyaustralia:

«من به عنوان یک اینفلوئنسر و صاحب کسب‌وکار به این موضوع از دو جنبه نگاه می­کنم. این کار یک حرکت هوشمندانه از سوی اینستاگرام است. ما در یک دنیای مجازی زندگی می­کنیم، جایی که «دوبار ضربه زدن روی پست» یا همان «لایک کردن» موفقیت و محبوبیت شما را تعیین می­‌کند. این مسئله باعث ایجاد مشکلات سلامت روان، افزایش اضطراب و تمایل مداوم به کسب اعتبار از افرادی که حتی آن­ها را نمی‌­شناسیم، می­‌شود. از نظر کسب­‌وکارها، یقینا موفقیت با تعداد لایک­ها اندازه­‌گیری نمی­‌شود و در اکثر موارد لزوما تعیین کننده فروش بیشتر نیز نیست. با این حال، صاحبان کسب‌وکار که بر روی اینفلوئنسر مارکتینگ سرمایه­‌گذاری می‌کنند، چگونه می­‌توانند کسانی را که فالوورهای واقعی دارند در مقابل افرادی که فالوورهای تقلبی یا خریداری شده دارند، شناسایی کنند؟ هرچند لایک را هم می‌توان خرید، اما کشف لایک خریداری شده با توجه به پست‌های ترند ساده‌تر خواهد بود. توصیه من به شما این است که به یک آژانس معتبر بروید و Insight های اینفلوئنسری که می­‌خواهید با او همکاری کنید را درخواست کنید. به طور خلاصه با این تغییرات موافق هستم.»

«جنینیو دی» مدیر آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ Daymanagement:

«این تغییر اینستاگرام، بار دیگر اهمیت درخواست Insight اینستاگرام اینفلوئنسرها توسط برندها پیش از آغاز همکاری را نشان می‌دهد. تمام اینفلوئنسرهای حرفه‌­ای، از به اشتراک گذاشتن این داده­‌ها خوشحال می­‌شوند. من پیش بینی نمی­‌کنم که این تغییر محبوبیت یا اثربخشی اینفلوئنسر مارکتینگ را کاهش دهد و در واقع می­‌تواند هرگونه تولید پست­‌های تقلیدی نامعتبر را که فقط برای کسب لایک فعالیت می­‌کنند، به سادگی از بین ببرد.»

«ایوان آسانو» مدیر عامل آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ MediaKix:

«در حال حاضر معیار مهم برای تشخیص موفقیت یک پست تبلیغاتی، اینگیجمنت آن است. با تغییر رویه در نمایش لایک، برندها باید یک راه کارآمد و جدید برای همکاری با اینفلوئنسرها پیدا کنند. در این وضعیت همکاری با پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ اهمیت پیدا می‌کند زیرا آن‌ها یک بانک اطلاعاتی جامع از اینفوئنسرها در اختیار دارند و به دلیل همکاری‌ و ارتباط زیاد با اینفلوئنسرهای متعدد از کیفیت کار هر یک آگاه هستند.»

بدیهی است چنان‌چه حذف نمایش لایک در سراسر دنیا انجام پذیرد و دیگر کاربران قادر به مشاهده لایک پست دیگران نباشند، لزوم استفاده از ابزارهای مناسب به ویژه پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند، زیرا یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موفق و حرفه‌ای نیازمند دانش تخصصی است.

اقتباس:

Scrunch.com

Contentcareer.com

Marketingland.com

برچسب ها

به اشتراک بگذارید