چگونه یک کمپین میکرواینفلوئنسر مارکتینگ موفق داشته باشیم؟

آموزش

این روزها میکرو اینفلوئنسرها، یکی از موضوعات مورد توجه کسب‌وکارها و بازاریاب‌ها هستند. تعداد دنبال‌کنندگان(فالوور) میکرو اینفلوئنسرها به طور دقیق مشخص نیست و بازاریاب‌های مختلف، عددهای متنوعی را به عنوان تعداد فالوور آن‌ها اعلام می‌کنند. میکرو اینفلوئنسر معمولا به دسته‌ای از اینفلوئنسرها گفته می‌شود که زیر 100 هزار فالوور دارند و در بسیاری از موارد توصیه و تایید آن‌­ها می‌تواند تاثیرگذارتر از یک سلبریتی باشد.

به طور کلی میکرواینفلوئنسرها مخاطبان خود را با موضوعات منحصر به فرد جذب می­‌کنند، با فالوورشان علایق مشابهی دارند، مخاطبین‌شان به حرف آن‌ها اهمیت می‌­دهند و به نظراتشان اعتماد دارند. هنگامی که شما با میکرو اینفلوئنسرها همکاری می­‌کنید، می‌توانند با توجه به زمینه‌ی کسب‌وکار خود به گروهی از مخاطبین که به حوزه خاصی علاقه‌مند هستند مانند سفر، زیبایی، مد، طراحی و غیره دست یابید.

یکی از ویژگی‌­های مشترک تمام میکرو اینفلوئنسرها  این است که آن­‌ها در زمینه تخصصی‌شان پرشور و آگاه هستند که باعث می‌شود یک دارایی قدرتمند برای کسب‌وکارها باشند. اگر قصد دارید با میکرو اینفلوئنسرها کار کنید، برنامه‌ریزی برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی بسیار مهم است. مراحل زیر به شما در ایجاد یک کمپین موفق کمک خواهد کرد:

اهداف خود را مشخص کنید

قبل از شروع کار، هدف خود را تعیین کنید. باید بدانید که قرار است چه چیزی را می‌خواهید اندازه‌گیری کنید. باید مشخص کنید که با اینفلوئنسر مارکتینگ می‌خواهید مخاطبان شبکه‎های اجتماعی‌تان را افزایش دهید، قصد تولید لید (سرنخ) را دارید یا هدف‌تان معرفی یک محصول جدید به بازار است. ابتدا آنچه را که از کمپین انتظار دارید شرح دهید تا بتوانید پیشرفت خود را اندازه‌گیری کنید.

با تنظیم اهداف، در حین اجرای کمپین می‌توانید موفقیت‌تان را اندازه‌گیری کنید و تغییرات لازم را ایجاد کنید. ممکن است اینفلوئنسری که با شما کار می­‌کند هدفی را که به دنبال آن هستید، محقق نکند. بنابراین باید مسیر رسیدن به آن هدف مشخص باشد تا در صورت نیاز تغییراتی در کمپین خود ایجاد کنید.

پست ایده‌آل خود را توصیف کنید

نوع پست­‌هایی که می­‌خواهید را توصیف کنید، برای مثال بگویید در قالب ویدیو عمودی باشد یا یک پست آلبومی. همچنین پلتفرم اجتماعی مورد نظرتان را مشخص کنید. میکرو اینفلوئنسرها بیشترین تأثیر و دنبال­‌کننده را در اینستاگرام دارند. اینستاگرام یک برنامه بصری و تعاملی است که باعث می­‌شود یک پلتفرم عالی برای کشف و دیده شدن باشد.

هنگامی که شما در مورد نوع پست مورد نظر خود تصمیم می‌­گیرید، باید در مورد آنچه که برای برند شما مفید و سودمند است، فکر کنید. باید اطمینان حاصل کنید که پلتفرم انتخابی‌تان برای تبلیغ محصول یا خدمت شما مناسب است. به عنوان مثال اگر شرکتی محصولاتی برای مو می‌­فروشد و به تازگی یک اتوی موی جدید تولید کرده­، ممکن است از اینفلوئنسرها بخواهد در حین استفاده از محصول پست­‌هایی بصورت ویدیوهای تایم‌لپس یا ویدئوهای بومرنگ در استوری­‌های اینستاگرام‌شان منتشر کنند تا فالوورها طرز کار با محصول را یاد بگیرند.

با امکان قرار دادن لینک در استوری، اینفلوئنسر مارکتینگ جذاب‌تر از گذشته شده ­است. سازمان­‌ها می‌­توانند از طریق UTM، ترافیک کلیک­‌های لینک در استوری را در خارج از برنامه اینستاگرام رصد کنند. میکرو اینفلوئنسرها با  افزایش متقاضی رو به رو هستند و تنها با برندهایی که احساس می‌­کنند با مخاطبین‌شان همخوانی دارند کار می­‌کنند، بنابراین هنگامی که با آنها همکاری می‌­کنید، پیام برندتان را به شیوه‌‌ای که مطابق با سلیقه فالوورهایشان است، به گوششان می‌رسانند. از آنجا که اینفلوئنسرها فالوورهای خود را به خوبی می­‌شناسند دقیقا می­‌دانند که چگونه با فالوورهای خود صحبت کنند، که آن­‌ها تمایل پیدا ­کنند تا درباره برند شما بیشتر بدانند.

کمپین موفق میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ

با میکرو اینفلوئنسر مرتبط به کسب‌وکارتان همکاری کنید

صدها هزار میکرواینفلوئنسر وجود دارد، اما از آنجایی که آن­‌ها شناخته شده نیستند، سخت‌تر از ماکرو اینفلوئنسرها یا سلبریتی‌ها  پیدا می­‌شوند. ممکن است آن‌ها را با هشتگ­‌های مرتبط در اینستاگرام یا توییتر جستجو کنید، اما این موضوع وقت‌گیر و دشوار است. اگر کسب‌وکارتان در حوزه تولید مواد غذایی گیاهی است، با بررسی هشت‌گ­هایی مانند #گیاهخواری می‌توانید میکرواینفلوئنسر مطابق هویت برندتان را پیدا کنید. استفاده از  پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ شناسایی میکرو اینفلوئنسرها را ساده‌تر می‌کند.

میزان پیشرفت کار خود را اندازه‌گیری کنید

هنگامی که اینفلوئنسرها محتوایی تولید می‌کنند، تعامل و کلیک­‌ها را در لحظه اندازه‌گیری کنید. اگر شما با چندین اینفلوئنسر فعالیت کنید، به راحتی میزان موفقیت هر پست قابل مقایسه است و در می‌یابید کدام اینفلوئنسر بیشترین افراد را به خود جذب کرده و بیشترین نرخ تعامل (اینگیجمنت) را داشته است. برای استوری­‌های اینستاگرام، اینفلوئنسرها می­‌توانند insight استوری‌شان را با برند به اشتراک بگذارند.

ایجاد روابط مداوم با اینفلوئنسرها برای مشارکت موفق بسیار مهم است. میکرو اینفلوئنسرها توانایی رسیدن به مخاطبان مورد نظر شما را دارند و محصول یا خدمت شما را به روش موثر و معتبر عرضه می­‌کنند.

منبع:

influencermarketinghub.com

برچسب ها

به اشتراک بگذارید