در یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ با هدف فروش چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

آموزش

یکی از رایج‌ترین اهداف کسب‌وکارها برای تبلیغات در اینستاگرام و اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، فروش است. صرف برگزاری کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ به رسیدن این هدف منتهی نمی‌شود. برای مثال اگر هدف شما اطلاع‌رسانی از تخفیف‌های فصلی است همکاری با اینفلوئنسرها در قالب استوری و هدایت آن‌ها از طریق لینک به صفحه‌ی لندینگ محصولات، گزینه‌ی مناسب‌تری خواهد بود تا اینکه با اینفلوئنسرها تنها از طریق پست اینستاگرام همکاری کنید. بنابراین همکاری با اینفلوئنسر در قالب استوری به موثرتر بودن کمپین کمک بیشتری می‌کند. در ادامه به چند استراتژی که کمک می‌کند کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ‌تان نتیجه‌ی موثرتری در فروش‌تان داشته باشد، اشاره می‌کنیم. به خاطر داشته باشید تمام استراتژی‌ها را در یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ به کار نبرید. توصیه‌ی می‌کنیم گزینه‌ای که بیشتر از سایر استراتژی‌ها با کسب‌وکارتان سازگاری دارد را انتخاب کنید.

با اینفلوئنسرهایی که فالوورهای قبیله‌ای دارند همکاری کنید

داشتن فالوورهای قبیله‌ای بر فروش تاثیرگذار چشمگیری دارد. به عنوان مثال «صدف بیوتی» دارای چنین گروهی از فالووران است. او فالوورهای خود را «بچه بیوتی» صدا می‌کند و می‌کوشد تا اجتماعی یکپارچه از هواداران وفادار بسازد. خاصیت قبیله این است که اعضا در تصمیمات به پیشوا و رهبر خود اقتدا می‌کنند بنابراین انتخاب‌های اعضای قبیله تحت تاثیر نظرات و توصیه‌های رهبرشان خواهد بود. اینفلوئنسری که بتواند چنین اجتماعی ایجاد کند، در متقاعد کردن فالوورهای خود برای اقدام به کاری موفق‌تر از سایرین است. در هنگام انتخاب اینفلوئنسر، نحوه‌ی تعامل او با فالوورها را بررسی کنید. معیار نرخ اینگیجمنت می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر کمک کند، بالطبع هرچه اینگیجمنت بالاتر باشد میزان نفوذ اینفلوئنسر ببیشتر خواهد بود.

اینفلوئنسر مناسب کسب‌وکارتان را انتخاب کنید

مهم‌ترین نکته در همکاری با اینفلوئنسرها به ویژه زمانی که هدف کمپین افزایش فروش است، انتخاب اینفلوئنسر مناسب است. اگر شما یک کسب‌وکار در زمینه زیبایی و مراقبت پوستی دارید، همکاری با اینفلوئنسری که در زمینه غذا فعالیت می‌کند اشتباه است. زیرا مخاطب او خواهان محتواهایی مرتبط با غذا است. بنابراین امکان کمتری وجود دارد که محصول شما را خریداری کنند.

کمپینی در قالب همکاری مشترک اجرا کنید

برای داشتن کمپینی سودآور یکی از بهترین استراتژی به خصوص در همکاری با ماکرو اینفوئنسرها، همکاری مشترک است. کاربران شبکه‌های اجتماعی به نظرات اینفلوئنسرها اعتماد دارند بنابراین اگر نام یکی از آن‌ها بر روی محصولی باشد، به آن محصول نیز اعتماد خواهند کرد. این امر موجب افزایش تقاضا می‌شود. بعضی از اینفلوئنسرها در حال توسعه برند شخصی خودشان هستند و از فالوورهای خود برای اهداف بازاریابی‌شان استفاده می‌کنند. با آن‌ها همکاری مشترک داشته باشید تا شاهد افزایش فروش باشید.

یک پیشنهاد ویژه برای مخاطبان داشته باشید

ارائه یک پیشنهاد ویژه با محدودیت زمانی توسط اینفلوئنسر می‌تواند بر میزان فروش تاثیرگذار باشد. این پیشنهاد باید احساس فوریت را به مخاطب القا کند تا فالوورها پس دیدن پست به خرید محصول یا خدمت ترغیب شوند. برای مثال اینفلوئنسر در محتوای خود باید اطلاعاتی درباره محصول به همراه کد تخفیف فروشگاه ارایه ‌کند. در چنین کمپینی این حس باید در مخاطب ایجاد شود که در صورت عدم استفاده از تخفیف پیشنهاد ارزشمندی را از دست خواهد داد.

اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی وابسته را با هم ادغام کنید

بازاریابی وابسته یا مشارکت در فروش (Affiliate Marketing) برای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ با هدف فروش پیشنهاد می‌شود. در این شیوه به ازای فروش یک محصول که اینفلوئنسر آن را تبلیغ نموده به او کمیسیون تعلق می‌گیرد. گاهی در ازای مبلغی ثابت که به اینفلوئنسر پرداخت می‌شود بخشی از سهم فروش محصولی که تبلیغ نموده نیز واریز می‌گردد. به دلیل اینکه هر چه میزان فروش بیشتر، سود مالی اینفلوئنسر بیشتر خواهد بود این شیوه بر روی فروش تاثیر مثبت دارد.

افزایش فروش با اینفلوئنسر مارکتینگ

پست اینفلوئنسر را با یک تگ خرید بازنشر کنید

پست اینفلوئنسر را در صفحه خود بازنشر کنید. استفاده از تگ خرید را در پستی که بازنشر می‌کنید از یاد نبرید. اینفلوئنسرها معمولا به صورت مستقیم فالوورهایشان را به سمت صفحه‌ی کسب‌وکار هدایت می‌کنند. بنابراین استفاده از تگ خرید در پستی که بازنشر کرده‌اید به آسان‌تر شدن فرآیند خرید کمک می‌کند. در کپشن حتما صفحه‌ی اینفلوئنسر را تگ کنید.

با بلاگرها برای حمایت مالی از پست‌های بلاگ همکاری کنید

یکی از شیوه‌های مناسب برای افزایش فروش همکاری با بلاگرها و حمایت مالی از پست‌های بلاگ است. محتوا در بلاگ طول عمر بیشتری از شبکه‌های اجتماعی دارد. چنان‌چه متن محتوای بلاگ‌پست متناسب با نیاز کاربر تنظیم شده باشد با هر جستجوی مرتبط کاربر با کسب‌وکارتان به سمت بلاگ‌پست تبلیغاتی بلاگر هدایت خواهد شد. همچنین در بلاگ به علت امکان قرار دادن لینک، کاربر می‌تواند به راحتی از لینک خرید خود را انجام دهد. مزیت دیگر بلاگ طولانی‌تر بودن پست و ارائه اطلاعات بیشتر درباره محصولات است. البته در ایران تمرکز بر روی شبکه‌های اجتماعی بیشتر از بلاگ است، این نکته اگرچه کار را برای کسب‌وکارها دشوارتر می‌کند اما برای افرادی که می‌خواهند از طریق اسپانسرینگ محتوا تولید کنند مسیر هموارتر خواهد بود زیرا با ظرفیتی که در بلاگ وجود دارد دیده شدن به عنوان بلاگر آسان‌تر از اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی است.

برای کمپین‌های فروش کد تخفیف در نظر بگیرید

یکی از بهترین راه برای فروش بیشتر در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در نظر گرفتن کد تخفیف است. کد تخفیف به افراد این حس را منتقل می‌کند که دستاورد با ارزشی را کسب کرده‌اند. کد تخفیف را کوتاه، آسان و مختص هر اینفلوئنسر انتخاب کنید. کد تخفیف نه تنها به ایجاد انگیزه خرید کمک می‌کند بلکه ارزیابی میزان موفقیت کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را آسان‌تر می‌کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند به کسب‌وکارها در رسیدن به هدف فروش کمک کند. البته در نظر گرفتن استراتژی‌هایی که کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را بهینه کند ضروری است. به محض اقدام برای داشتن یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، به فروش بیشتر دست نخواهید یافت. باید اطمینان حاصل کنید که استراتژی کمپین با هدف هماهنگ باشد تا پیام‌تان را به روشنی که منتقل ‌کنید. کارشناسان تگرو با توجه به هدف هر کسب‌وکار، استراتژی منحصربه‌فرد ارائه می‌دهند و برای داشتن کمپین اینفلوئنسر مارکتینگی موفق در کنار کسب‌وکارها هستند.

 

منبع:

scrunch.com

برچسب ها

به اشتراک بگذارید