ترندهای اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2019 + (اینفوگرافی)

آموزش

اینفلوئنسر مارکتینگ به یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های بازاریابی تبدیل شده است. استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2019 همچنان با بسیاری از تکنیک‌های سال 2018 شباهت دارد. ولی برای موفقیت بیشتر در بازاریابی تاثیرگذار کسب‌وکارها و تبلیغ‌دهندگان باید از ترندها مطلع باشند. اینفوگرافیک زیر به برخی از ترندهای اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2019 اشاره کرده است که به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های موثرتری را اجرا کنید:

 

ترندهای اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2019

توضیحات تکمیلی اینفوگرافی به شرح زیر است:

بودجه اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2019 افزایش می‌یابد

در سال گذشته، 30% بازاریاب‌ها برای افزایش بودجه اینفلوئنسر مارکتینگ‌شان برنامه‌ریزی کردند که این رقم در سال جاری تقریبا 2 برابر شد. بر اساس Mediakix در سال 2019 تقریبا دو سوم بازاریاب‌ها قصد دارند بودجه اینفلوئنسر مارکتینگ خود را افزایش دهند. این موضوع اعتماد رو به رشد به قدرت اینفلوئنسرها را نشان می‌دهد.

قدرت ویدئو در سال 2019 بیشتر می‌شود

تحقیقات نشان می‌دهد که اینستاگرام امسال در صدر اینفلوئنسر مارکتینگ قرار گرفته است و بعد از آن نام یوتیوب مطرح می‌شود. دلیل این محبوبیت، محتوای ویدیویی است. ویدئو بیشترین نوع محتوای درخواستی امسال است. Cisco پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2022، ویدیو 82% از کل ترافیک آنلاین را به خود اختصاص خواهد داد. به همین دلیل است که آخرین قابلیت‌های اینستاگرام از جمله IGTV ،Live Video و استوری در بین اینفلوئنسرها مختلف بسیار محبوب شده‌اند.

کسب‌و کارها با اینفلوئنسرهای جنجالی همکاری می‌کنند

در سال 2019 کسب‌و کارها دیگر علاقه‌مند به همکاری با اینفلوئنسرهای «بی‌حاشیه و امن» نیستند. در حال حاضر آن‌ها ترجیح می‌دهند با اینفلوئنسرهای جنجالی همکاری کنند، زیرا نرخ تعامل بالاتری دارند.

معنای اینفلوئنسر متحول شده است

زمانی تنها کاربرانی با تعداد فالوور بیش از 50k به عنوان اینفلوئنسر در شبکه اجتماعی در نظر گرفته می‌شدند. پس از آن نسل میکرو اینفلوئنسرها و نانو اینفوئنسرها، اکانت‌هایی بسیار تخصصی با تعداد فالوور کم اما وفادار، به وجود آمد. این اکانت‌ها به دلیل نرخ تعامل بالا و اعتبارشان مورد توجه هستند. نانو اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرها افراد عادی هستند که مصرف‌کنندگان می‌توانند با آن‌ها در سطح موضوعات روزمره و شخصی ارتباط بگیرند و مشهور نبودن‌شان باعث تاثیرگذاری بالای آن‌ها می‌شود. همچنین به دلیل کمتر بود تعداد فالوور آن‌ها نسبت به ماکرو اینفلوئنسرها، با مخاطبین خود به راحتی از طریق کامنت و دایرکت تعامل می‌کنند.

کسب‌و کارها تبلیغات خود را با برند شخصی اینفلوئنسر ادغام می‌کنند

در گذشته اینفلوئنسر مارکتینگ بیشتر بر اساس همکاری کسب‌و کارهای بزرگ برای تبلیغ محصولات‌شان با سلبریتی‌ها بوده است. اما اکنون تمرکز اغلب اینفلوئنسرها بر روی برند شخصی خودشان است و دیگر صرفاً بر روی تبلیغ کسب‌و کار دیگران تکیه نمی‌کنند. برای تاثیر بیشتر کسب‌و کارها باید محصولات و خدمات خود را با کسب‌و کار و برند شخصی اینفلوئنسر ترکیب کنند.

کسب‌و کارها با اینفلوئنسرها به صورت بلند مدت همکاری می‌کنند

در حال حاضر اغلب کسب‌و کارها به جای اینکه تنها یک بار تبلیغات انجام دهند، تمایل به همکاری بلند مدت با اینفلوئنسرها دارند. اخیرا همکاری بلند مدت با اینفلوئنسرها به فعالیت‌های هم‌آفرینی تبدیل شده است که این موضوع به ویژه در صنعت زیبایی بیشتر به چشم می‌خورد.

بازاریاب‌ها به اهمیت برقراری ارتباط با مخاطبینشان از طریق روایتی منسجم و اصیل درباره برند پی برده‌اند. همکاری بیش از یک بار با اینفلوئنسر منجر به ارتباطی عمیق‌تر بین برند و مشتری می‌شود. از سوی دیگر، همکاری بلند مدت باعث می‌شود اعتبار اینفلوئنسرها نیز افزایش یابد. همچنین همکاری امن‌تر و با ثبات‌تری را تجربه کنند.

کسب‌و کارها با محتوای خلاقانه برای مخاطب خود ارزش خلق می‌کنند

کلید رشد در دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب‌و کارها و بازاریاب‌ها سرعت و خلاقیت است. به جای تقلید از شیوه‌‎هایی که دیگران استفاده می‌کنند، خلاقیت و نوآوری داشته باشید. برای دسترسی به مخاطبان خود به راه‌هایی جدید و غیر کلیشه‌ای فکر کنید. به خاطر داشته باشید اینفلوئنسر مارکتینگ یک ابزار است. صرف استفاده از این ابزار کافی نیست؛ باید ارزشی ماندگار از طریق اینفلوئنسرها به مخاطبین خود عرضه کنید.

کسب‌و کارها اینفلوئنسر مناسب خود را انتخاب می‌کنند

تعداد اینفلوئنسرها در حال رشد است. به دلیل رقابت شدید در این حوزه، کسب‌وکارها بیش از پیش در انتخاب اینفلوئنسر دقت می‌کنند. 61 درصد از بازاریاب‌ها در انتخاب اینفلوئنسر مناسب برای کمپین هایشان دچار مشکل هستند. تعداد فالوور مهم نیست، آنچه اهمیت دارد روایتگری موثر اینفلوئنسرها از کسب‌و کارتان است. آن‌ها باید بتوانند بدون آسیب رساندن به تصویر برندتان، داستان شما را برای مخاطبین خود روایت کنند. همچنین، انتخاب از میان ماکرو، میکرو و نانو اینفلوئنسرها حائز اهمیت است. ماکرو اینفلوئنسر با تعداد زیادی برند همکاری می‌کنند و ممکن است تبلیغ کسب‌وکار شما در انبوه تبلیغات سایر برندها به خوبی دیده نشود. بنابراین اغلب کسب‌و کارهای نوپا، محلی و برندهایی با تاکید بر روی حوزه‌ای خاص (نیچ برند)، در ابتدا برای همکاری نانو اینفلوئنسرها را انتخاب می‌کنند. پس از بالا رفتن آگاهی از برند و نرخ تعامل(اینگیجمنت) به حد مطلوب، بودجه خود را برای همکاری با میکرو اینفلوئنسرها و مگا اینفلوئنسرها را افزایش می‌دهند.

منبع:

Socialmediatoday.com

برچسب ها

به اشتراک بگذارید